(Download) "Totuuden Valossa" by Abd-ru-shin " eBook PDF Kindle ePub Free

eBook details
- Title: Totuuden Valossa
- Author : Abd-ru-shin
- Release Date : January 17, 2016
- Genre: Religion & Spirituality,Books,
- Pages : * pages
- Size : 668 KB
Description
Abd-ru-shinâin Graalin sanoma vĂ€littÀÀ tiedon luomakunnan rakenteesta. Yksinkertaisin sanoin se selittÀÀ yhteenkuuluvaisuudet aukottomasti ja antaa kokonaiskatsauksen kaikesta luomakunnassa tapahtuvasta.
Se kohdistuu vain ihmisyksilöön uskontunnustusta, kansallisuutta tai rotua huomioon ottamatta, koska hÀnellÀ on yksin kannettavanaan myös vastuu kaikesta, mitÀ hÀn ajattelee ja tekee.
Varmasti ja kiertelemÀttÀ se osoittaa ihmiselle, mitÀ tietÀ hÀnen on kuljettava löytÀÀkseen jo tÀÀllÀ maan pÀÀllÀ todellisen onnen, so. pÀÀstÀkseen sisÀiseen rauhaan ja iloisen toiminnan tilaan.
Nykyaikana hÀdÀn ja murheen perusvika on, niin kuin kaikkina menneinÀkin aikoina vain ihmisyksilössÀ. Jos hÀn vakavissaan muuttuu hyvÀksi, muuttuu kaikki muukin hyvÀksi. Se vaikuttaa heti avioliittoon, perheeseen ja lopulta koko kansaan, joka vasta sitten voi kehittÀÀ omaa laatuaan ja omaa kulttuuriaan sen korkeimpaan kukoistukseen.
Graalinsanomassa selitetÀÀn seikkaperÀisesti, mitÀ todella on ihmisen vapaa tahto, mitÀ merkitsevÀt jÀrki ja sisÀinen tunne (intuitio), sielu ja henki, mitkÀ tehtÀvÀt niillÀ on ja missÀ suhteessa ne ovat toisiinsa.
Kolme suurta luomakunnan lakia, vuorovaikutuksen laki (laki kylvöstÀ ja sadosta), samanlaatuisuuden vetovoiman laki ja painavuuden laki selittyvÀt koko suuruudessaan ja yksinkertaisuudessaan.
TÀllöin saamme tietÀÀ, ettÀ esim. kylvön ja sadon lakia (Gal. 6:7) ei ole pidettÀvÀ vain maallista viljaa koskevana vaan myös ihmisen tekoja ja ajatuksia tarkoittavana, joista lahjomattomien luomakunnan lakien toimiessa kypsyy tarkalleen hyvÀÀ tai pahaa tahtoa vastaava hedelmÀ, joka taas ainoastaan ihmisen itsensÀ on nautittava. Ajatukset, sisÀiset tunteet ja teot ovat erittÀin vaikuttavia muotoja eli »tekoja» (Ilm. 14:13), jotka pysyvÀt yhteydessÀ alkuunpanijaansa kunnes hÀn vapautuu niistÀ. Ne muovaavat hÀnen »kohtalonsa», ja j oskus hÀnelle sattuu kohtaloniskuja, joita hÀn ei osaa selittÀÀ itselleen siitÀ huolimatta, ettÀ hÀn itse on antanut niihin aiheen aikaisemmissa maallisissa elÀmÀnjuoksuissaan.
Toistuvasti painotetaan Graalinsanomassa, miten tÀrkeÀÀ ihmiselle on luomakunnan lakien tunteminen jo sen vuoksi, ettÀ hÀnen hengellÀÀn on kyky oivaltaa nÀissÀ laeissa Jumalan tahto . Vain silloin, kun ihminen asettaa luomakunnan lait koko maallisen elÀmÀnsÀ perustaksi, on todellinen rakennustyö mandollista. Siten hÀn tÀyttÀÀ Jumalan tandon.
MeidÀn on otettava nÀmÀ lait, jotka Jumala on liittÀnyt luomakuntaan sellaisina kuin ne ovat, muuttumattomina ja ikuisina, aina samoina niin kuin Jumala on aina sama, ikuinen.
Muita tÀrkeitÀ kysymyksiÀ, jotka liikuttavat etsivÀÀ ihmistÀ, kÀsitellÀÀn selvÀsti ja asiallisesti, koskevatpa ne kohtaloa, perisyntiÀ, olemassaolon merkitystÀ ja tarkoitusta, syntymÀÀ ja kuolemaa, tuonpuoleista elÀmÀÀ, inkarnaatiota, sukupuoliongelmaa ja avioliittoa tai Kristuksen lÀhetystehtÀvÀÀ ja ristinkuolemaa, Jumalanpoikaa ja Ihmisenpoikaa, Lusiferin salaisuutta, viimeistÀ tuomiota, kosmista kÀÀnnettÀ, PyhÀÀ Graalia, Graalinlinnaa.
Graalinlinnasta sanoo Abd-ru-shin, ettÀ se todella on olemassa henkisen luomakunnan korkeimmalla paikalla, kaukana ihmishenkien paratiisin ylÀpuolella. Se on ylÀpuolellaan olevasta Jumalan valtakunnasta tulevien sÀteilyjen voimansiirtopaikka syvemmÀllÀ olevia luomakunnan osia varten. Johanneksen IlmestyksessÀ sanotaan Graalinlinnaa »Jumalan temppeliksi» (Ilm. 11:19).
Vain sieltÀ nÀhtynÀ voidaan Graalista tulevassa sanomassa antaa aukoton katsaus koko luomakunnan toiminnasta. SiitÀ nimi »Graalinsanoma», joka saa vielÀ erityisen merkityksen ilmestymÀllÀ aikana, jona ihmiskunta on tÀrkeÀssÀ kÀÀnnekohdassa.
On itsestÀÀn selvÀÀ, ettĂ€ Graalinsanoma on kokonaan Kristuksen opin pohjalla. Mutta se ottaa huomioon tosiasian, ettĂ€ nykyihminen on kouluttanut jĂ€rkiajatteluaan niin paljon ja hionut ajatteluvĂ€lineensĂ€ niin terĂ€viksi, ettĂ€ hĂ€nelle ei enÀÀ riitĂ€ se lapsellisen yksinkertainen usko, jota Jeesus aikanaan vaati ja jonka avulla ihmiset voivat kulkea tietĂ€ Jumalan luo. Siksi Graalinsanoma selittÀÀ Kristuksen opin kielellĂ€, joka on sovellettu ihmisen nykyiselle a jattelutavalle. HĂ€nelle vĂ€litetÀÀn siten tieto, joka antaa sen varmuuden, josta vĂ€hiÂtellen kasvaa uskon tilalle nykypĂ€ivĂ€nĂ€ vĂ€lttĂ€mĂ€tön vakaumus.
TÀhÀn annettakoon esimerkki ensimmÀisen osan esitelmÀstÀ »Nousu»:
»Niin on noustava lakkaamatta ylöspÀin kaivattua valoa kohden. Pahan tahtominen painaa henkeÀ alas ja tekee sen raskaaksi, mutta hyvÀn tahtominen kohottaa sen korkealle.
Jeesus osoitti teille tÀtÀkin varten jo selvÀn tien, joka varmasti vie perille; sillÀ syvÀ totuus on nÀissÀ yksinkertaisissa sanoissa: »Rakasta lÀhimmÀistÀsi niin kuin itseÀsi!»
Siten hÀn antoi avaimen vapauteen ja nousuun, koska itsestÀÀn selvÀÀ on: mitÀ teette lÀhimmÀisellenne, sen teette itse asiassa vain itsellenne! Yksinomaan itsellenne, koska ikuisten lakien mukaan kaikki palaa ehdottomasti takaisin teille itsellenne, hyvÀ tai paha, olkoonpa se jo tÀÀllÀ tai siellÀ. Se tulee! Sen vuoksi teille on nÀin osoitettu yksinkertaisin tie, kuinka teidÀn on kÀsitettÀvÀ askel hyvÀn tahtomiseen.
Olemuksellanne teidÀn on annettava lÀhimmÀisellenne, omalla kÀytöksellÀnne! Ei vÀlttÀmÀttÀ lainkaan rahalla ja tavaralla, sillÀ se sulkisi varattomat antamismandollisuuden ulkopuolelle. Ja tÀssÀ olemuksessa, »itsensÀ antamisessa» lÀhimmÀisenne seurassa, huomaavaisuudessa ja arvonannossa, jota osoitatte hÀnelle vapaaehtoisesti, siinÀ on rakastaminen, josta Jeesus puhuu meille. SiinÀ on myös apu, jota annatte lÀhimmÀisellenne, sillÀ se tekee hÀnet kykenevÀksi muuttamaan itseÀÀn tai nousemaan korkeammalle, koska hÀn voi siitÀ vahvistua.»